Najczęściej Zadawane Pytania

Znajdź wszystkie odpowiedzi

Znajdź wszystkie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. To zazwyczaj najszybszy sposób na uzyskanie pomocy i wsparcia.

Prosimy o wysałanie prośby o skasowanie konta poprzez formularz kontaktowy (https://eleport.pl/kontakt) lub wysłanie wiadomości email na adres bok@eleport.pl. Nasz zespół Obsługi Klienta skontaktuje się z Tobą w celu potwierdzenia prośby.

Twoje konto i dane zostaną usunięte, jednakże dane dotyczące transakcji będą przechowywane tak długo, jak wymagają tego przepisy prawa podatkowego i o prowadzeniu ksiąg rachunkowych.

Uwage: Zamknięcie rachunku nie jest możliwe jeśli jesteś w trakcie sesji ładowania lub na Twoim koncie pozostają nieuregulowane płatności za usługę.

Nie jest to konieczne. W trakcie ładowania można pójść na spacer, zakupy czy do kina. Aplikacja mobilna Eleport Polska zapewnia stały monitoring procesu ładowania i jego kosztu.

Nie ma obawy, że kabel zostanie skradziony, gdy oddalisz się od swojego auta. Po zamknięciu pojazdu kluczykiem kabel również jest blokowany i nie da się go odłączyć.

To zależy od operatora i konkretnego miejsca, należy to sprawdzić w warunkach świadczenia usługi lub w cenniku, ale pamiętaj, warto być uprzejmym wobec innych i nie nadużywać czasu pozostawienia auta przypiętego do ładowarki. Jak wiemy, obecnie stacji jest stosunkowo niewiele, więc rozsądnym będzie zwolnienie jej zaraz po ukończeniu ładowania.

Zdecydowanie tak. Dostępne w sieci stacje są bardzo zróżnicowane. Część z nich posiada wmontowane przewody do ładowania, a inne mają tylko port, do którego podłączyć należy kabel.

Na mapie, kliknij w pinezkę lokalizacji, która Cię interesuje, a następnie rozwiń szczegóły dotyczące tej lokalizacji.

Na terenie Polski karty RFID od Eleport nie są obsługiwane, skorzystaj z aplikacji.

W sytuacji niepowodzenia uruchomienia należy odłączyć kabel i ułożyć go w uchwycie stacji. Upewnić się, że połączenie internetowe jest dostępne, a w razie braku pewności włączyć i wyłączyć aplikację. Po wszystkim rozpocząć procedurę rozpoczęcia ładowania od początku. Jeśli ładowanie wciąż nie zostanie rozpoczęte skontaktuj się z infolinią w celu uruchomienia stacji.

Korzystaj ze stacji Eleport oraz wtyczek, które oferują najwolniejsze ładowanie. Koszt na nich jest odpowiednio niższy, jednakże czas, który spędzisz na ładowaniu przedłuży się.

Tak, jeśli przed stacją oczekują samochody obowiązuje kolejka, to doskonała okazja, aby zapoznać się z innymi pasjonatami elektromobilności. Jeśli zależy Ci na czasie, sprawdź najbliższą dostępną stację w okolicy w swojej aplikacji.

Tylko w sytuacji jeśli właściciel auta naładował auto do zadowalającego go poziomu i odłączył auto zdalnie.

Nie, nie przerywamy ładowania innego użytkownika chyba, że ładujące się auto stanowi zagrożenie dla osób lub aut obecnych w najbliższym otoczeniu.

Jeśli właściciel auta spalinowego oddalił się od auta, warto skontaktować się z administratorem budynku lub przestrzeni. Jeśli auto zajmuje miejsce od dłuższego czasu warto poinformować odpowiednie służby w celu odholowania auta.

W celu awaryjnego zatrzymania ładowania należy użyć czerwonego przycisku umieszczonego w obrębie obudowy stacji ładowania tzw. czerwonego “grzybka”. Jest to awaryjne zatrzymanie, nie korzystaj z niego jeśli nie jest to konieczne, po jego zastosowaniu stacja może zostać wyłączona do czasu sprawdzenia jej przez ekipę techniczną.

Tak, przed rozpoczęciem ładowania upewnij się jakie wtyczki pasują do Twojego modelu samochodu lub jakie złącza obsługuje dana stacja ładowania.

Na stacji jest możliwość naładowania tylko samochodów oraz motocykli elektrycznych z gniazdem CCS, Type 2 oraz CHAdeMO.

Tak, jednakże pamiętaj, że nie wszystkie miejsca parkingowe przy stacji są dostosowane do dłuższych zestawów. Rozważ odłączenie przyczepy, aby umożliwić wygodne ładowanie innym użytkownikom i nie blokować przyczepą ruchu w okolicach ładowarki.

Prędkość ładowania zależy od wielu czynników, między innymi od temperatury baterii, poziomu jej naładowania oraz mocy stacji ale przede wszystkim od modelu samochodu. Upewnij się, że warunki do ładowania są optymalne i tzw. “krzywą ładowania” dla Twojego samochodu.

Niestety nie. Większość stacji Eleport jest dostępnych 24/7 ale nie wszystkie. Sprawdź informacje dla danej stacji w aplikacji – kliknij na literę “i” w kółku przy nazwie stacji, po prawej jej stronie.

W takiej sytuacji upewnij się czy samochody na najbliższej stacji wciąż się ładują. Ostatecznie skorzystaj z systemu kolejkowego i zapoznaj się z innymi użytkownikami aut elektrycznych.

Aby skorzystać z ładowania należy uiścić opłatę parkingową za użytkowania lub skontaktować się administratorem posesji i poinformowanie, że wjazd na teren będzie wiązał się z ładowaniem.

Nie ma możliwości rezerwacji miejsca ładowania.

Odłączenie można zrealizować na dwa sposoby. Najłatwiej jest zakończyć ładowanie z poziomu aplikacji, dzięki czemu blokada gniazda odblokuje się. Jeśli blokada wciąż uniemożliwia odłączenie, istnieje możliwość zatrzymania ładowania oraz odblokowania gniazda z poziomu auto – najczęściej jest to opcja, którą znajdziesz w menu w zakładce „ładowanie”.

Zatrzymanie ładowania można zrealizować na dwa sposoby. W pierwszej kolejności spróbuj zakończyć ładowanie z poziomu aplikacji, dzięki czemu blokada gniazda odblokuje się. Jeśli blokada wciąż uniemożliwia odłączenie można zatrzymać ładowanie oraz odblokować gniazdo z poziomu auta – najczęściej jest to opcja, którą znajdziesz w menu w zakładce „ładowanie”, lub naciskając dwukrotnie przycisk otwierania auta, dla pewności sprawdź instrukcje obsługi samochodu. Jeśli ładowanie wciąż będzie kontynuowane skorzystaj z przycisku awaryjnego znajdującego się w obrębie obudowy stacji ładowania tzw. czerwonego “grzybka”. Po skorzystaniu z tej opcji przycisk prosimy o odblokowanie go, poprzez wciśniecie i obrót przeciwny do wskazówek zegara – przycisk powinien “odskoczyć”.

Większość ładowarek posiada wtyczki na wyciąganym kablu, jeśli i to okaże się niewystarczające pomyśl o przestawieniu auta tak, aby gniazdo ładowania znajdowało się jak najbliżej stacji.

W krajach bałtyckich można ładować się przy pomocy aplikacji Eleport Polska. Można również ładować się na stacjach Eleport używając aplikacji Eleport OÜ, znajdziesz ją w App Store oraz Google Play, ale w tym wypadku musisz posiadać lokalne tzw. smart id.

Czasami załadowanie wszystkich stacji może chwilę potrwać. Jeśli po dłuższym oczekiwaniu wciąż nie są widoczne spróbuj włączyć i wyłączyć aplikację oraz sprawdzić połączenie internetowe.

Upewnij się, że nie masz ustalonego ograniczenia ładowania lub nie wystąpił błąd po stronie aplikacji lub ładowarki.